hahahaha
apabila tiba pada situasi macam nie, macam mana nak buat????
aku pon tak taw nak buat macam mana....
kalau aku, baik aku lari.....
tpi....
talah kutemuui satu tips yang amat berguna, tapi aku pon belum pernah mencubanya...
tapi tak pe kita try..
kalu lepas alhamdulillah....
kalu tak lepas padan muka...
hehehehehe


tips.....

Polis: Maaf encik,sy polis.Sila tnjuk kad pngenalan.
Kita:Boleh,tp sila tnjuk kad kuasa anda dahulu.(Kad kusa polis ada 4
warna.sila prhatikan warnanya dn klau smpat catat maklumat pgenalan
polis tersbut)
KALAU KAD BERWARNA MERAH-Polis itu sdg dgantung tugas dn dia tdk ada
apa2 kuasa.Jd kta blh beredar dr situ.
PUTIH-Polis Simpanan
BIRU-Inspektor satu paku keatas
KUNING-Konstabel,Koperal dn Sarjan



sumber-media pakatanrakyatmalaysia

tapi aku dapat kat gempak.org....
hehehehehe