seperti yang dijanjikan aku nak citer kat korng yang pasal gunOng yg aku jumpa kat jeli time nak p umah org asli tu.....









hah nie gambar gunong nye....
aku amik kat enternet sbb gambar yg aku amik tetinggal kat dalam laptop aku....
huhuhuh....
haha, nak taw tak ttg gunOng nie.... bnyak fakta yg aku dengar tapi point yang penting aku nak gtaw kat sini adelah gunOng nie sebenarnya satu balA yg diturunkan oleh ALLAH kepada kampOng yg berada di situ......
sebab ape kampOng tu dikenakan bala yg sedemikian rupa????
kenapa???? sebelOm aku mengetahui jawapannya itu sOalan nie sentiasa bermain di benak pemikiran aku.... arhh, kenapa kamPOng nie kene bala??? mesti ade ape2 yg diorg buat sehingga jadi sedemikian rupa ek....

setelah hampir menjadi separuh 'gila' , kawan aku menyapa ku dan menceritakan ttg kejadian kampOng tu...

cerita tu bermula cam ni,
pada satu ketika dahulu, kat situ ade satu kampOng taw, pastu satu hari, ketua kampOng tu kOt adelah anak dia kawin, kerana terlalu happy beliau pon mengadakan satu pesta selam 7 hari 7 malam.... pada hari teraakhir, mungkin beliau tak de aktiviti, lalu beliau pon telah mengadakn satu perlagaan antarea anjing dan kucing, ketika tgh syOk berlaga, hari yg cerah tetiba menjadi gelap, lalu nak dijadikan certita, adelah 2 org beranak nie, diaorg teringat diorg ade jemur padi,lalu bila hari gelap diorg pon nak amik lah padi tu.... kemudian bila dia balik semula kampOng tu diaorg hanya nampak sebuah gunOng sahaja.....

ya ALLAH, hanya tggl gunOng>>
mana kampOng tadi??? kat mana dia menghilang....
hah nie lah kuasa ALLAH .... tu baru lagakan binatang, belum lagi laga kan manusia.....cerita nie bukan mainan atau rekaan, kata kawan aku lagi cerita tercatat dalam sejarah.... sejak dari tu aku sentiasa berfikir.... tak puas ag, aku tanye pulak pakcik2 kat kampOng kaLAI, cerita diorg sume sama jew.... aku paham ....
jadi bila kita fikir2 balik dimana silapnye.????
jadi bak kata nabil , "lu org ade otak , lu org pikirlah sendiri...",..

















madarabOy : ya ALLAH jauhkan lah aku dari bala bencana dan azab api nerakaMU, ampunilah dosa2 ku serta dosa kedua2 org tua ku serta kaum muslimin dan muslimat sel..... amin..